Integritetspolicy, Cookies samt GPDR

Policy

Denna policy beskriver hur vi på samlar in, använder och skyddar dina personuppgifter.

De personuppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras, säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner utan ditt samtycke.

Vårt enda syfte med att samla in och spara informationen är att kunna ge dig optimal service.

Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25:e juli 2003 så ska besökare på en webbplats informeras om användande av så kallade cookies, samt få möjligheten att förhindra att de används.

En cookie är en liten textfil (oftast mindre än 1 kB) som sparas i din dator och lagrar information. Cookies används bland annat för att förbättra webbplatsen för användaren.

Vår webbplats använder den vänliga varianten av cookies, så kallade session cookies. När du är inne och surfar på en webbsida, skickas session cookies mellan din dator och vår server för att kunna utbyta information. Det kan till exempel gälla vad du har lagt i din varukorg, eller om du är inloggad på Mina sidor.

Vi sparar ingen personlig information via session cookies. Session cookies lagras inte permanent i din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Det finns säkerhetsinställningar i de flesta webbläsare som kan avaktivera session cookies. Oftast går det också bra att ta bort eventuella session cookies som redan har sparats.

Om du väljer att inte acceptera session cookies på vår webbplats, kommer webbplatsen inte att fungera tillfredsställande.

Vid besök på denna webbplats sker automatisk registrering av din IP-adress för mätning av besöksfrekvens.

Integritetspolicy

Vilken information samlar ni in om mig?

Vi samlar in information som hjälper oss att tillhandahålla våra tjänster till dig, det inkluderar:

  • E-post, Namn, Telefonnummer, Adress,Personnummer, leveransadress.
  • Vad vi har kommit överens om t.ex leveransdag, avlastningsplats, önskemål om broschyr m,m
  • Uppgifter som du delger oss för ditt projekt t.ex ritning på hus, längd på avloppsledning m,m

 

Hur kommer ni använda min information?

Vi behöver veta en del om dig för att kunna skicka leveranser samt betalningsinformation och statistik i linje med denna övergripande policy

Även kundservice, fakturering, administration, statistik, affärsutveckling och marknadsföring kräver viss behandling av dina personuppgifter.

Vi kommer inte samla in mer information än vi behöver för att tillhandahålla våra tjänster till dig.

Hur länge kommer du ha min information?

Vi har redovisningskrav enligt Svensk lag som gör att vi behöver hålla en del av din information i 10år, därefter så kommer den raderas.

Din kontaktinformation vid telefonsamtal, e-post eller e-brev som inte leder till order, beställning eller offert raderas efter 6-månader.

Offerter och prisförfrågningar sparas i 12 månader.

Vi kan även spara övrig information vid samtal.

Information som vi använder för nyhetsbrevsutskick eller marknadsföring kommer behållas fram tills den tidpunkt du själv väljer att avprenumerera från dom.

 

Med vilka delar ni min information med?

Personuppgifterna kommer inte att delas med andra företag förutom för behandling för Markgrossen i Sverige AB:S räkning som:

  • Adress och personuppgifter för leverans och distribution.
  • Administrativa ändamål som kundregister och fakturering.
  • Kreditupplysning.
  • Betalningslösningar
  • Annonsnätverk
  • Tryckning för post utdelning.
  • Statistik.
  • Marknadsföringsaktiviteter.

Vart har du min information?

Din information lagras i datacenter inom den Europeiska Unionen. Av tekniska skäl så kan våra underleverantörer behöva flytta information till andra länder utanför EU. Om detta sker så används lämpliga skyddsåtgärder och standardiserade dataskyddsbestämmelser som godkänts av EU-kommissionen.

Vad är mina rättigheter?

  • Rätt till information: Du kan begära att få en kopia på de personuppgifter vi har om dig.
  • Rätt till rättelse: Vi vill säkerställa att din information är uppdaterad och korrekt. Du kan begära att få din information rättad eller borttagen om du anser att den är inkorrekt.
  • Rätt till radering: Du kan begära att vi ska radera dina personuppgifter. Vi får inte radera uppgifter som lagen kräver att vi behåller.
  • Ta tillbaka samtycke: Du kan ta tillbaka ditt samtycke till att dela din information eller att ta emot marknadsföring / utskick när som helst. Antingen genom att avprenumerera från meddelandet eller kontakta oss via e-post.
  • Klagomål: Du kan kan lämna ett klagomål till datainspektionen om du anser att vi behandlar dina personuppgifter i strid med dataskyddsförordningen.

Hur kan jag använda mina rättigheter?

Om du vill använda någon av dina rättigheter så kontaktar du oss via e-post som finns längst ned i denna policy. Om du vill lämna ett klagomål till datainspektionen så behöver du kontakta dem.

Uppdateringar till denna policy

Vi kan komma att uppdatera denna policy och kommer då publicera dem på denna webbsida. Denna policy uppdaterades senast den 27 September 2018.

Hur du kan kontakta oss

Om du har några frågor angående denna policy eller hur vi använder din information, eller dina rättigheter så kan du kontakta oss på följande adress:

Markgrossen i Sverige AB

Hans Von Kantzows Väg 50
734 40 Hallstahammar
E-mail: kundservice@markgrossen.se